onsdag den 19. november 2014

Strikkede ugler



Uglen er godt nok lidt på vej ud som modedyr, men den ses da stadig hist og her og det giver mig anledningen til at vise mit bud på en moderigtig, hønsestrikket, syngende ugle.

Jeg har lavet to: en stor og dens lillebror.

De er lavet efter samme grundopskrift, men med forskellige hønsestrikmønstre fordi en gentagelse ville blive dræbende kedeligt og tage personligheden fra uglerne.


Sammensnøring i bunden af uglerne
Dette ugleprojekt har også givet god anledning til at lege med farver og prøve nogle af mine ny-erhvervede arwettea-farver af op mod hinanden. De er strikket på en lille, kort rundpind str. 3. Jeg har allerede flere ideer til fede huer liggende.
Uglernes øjne er hæklede mens næbbet er strikket. De er strikket meget simpelt som en lang pølse med horn i den ene ende og derefter lukket i begge ender. De er fyldt ud med vat, så de bliver lidt pudeagtige.




Den store ugle er lige så høj som mine sofapuder, men hjemme hos mig er der strenge ordre om ikke at bruge uglerne som puder, for hvem kan lide at blive brugt som en pude når nu man ikke er det??


Jeg har selv fundet på designet af uglerne, men har ladet mig inspirere af en ugle-flagermuse-agtig bamse fra en børnetøjsbutik i byen. Jeg har ikke fået taget et billede af denne 'ugle' men ved at google 'strikket ugle' kommer der adskillige blogge op med netop denne type ugle, hér er et link til en af bloggene.
Meningen var at mine ugler skulle ligne flagermuse-uglen mere end de gør, men heldigvis fik mine ugler et mere venligt ansigt og ser ud som om de synger i vilden sky i stedet for at være dystre og uhuu-uhyggelige.
Nu er jeg vældig glad for at mine ugler er blevet helt unikke og jeg synes hverken de trænger til fødder eller vinger.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar